WALIMATUL URUS

Muqaddimah

| Tuesday, February 13, 2007
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Mengasihani. saya bersyukur kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala kerana dapat saya menulis di sini. Setelah sekian lama saya mencari waktu yang paling sesuai bagi saya untuk saya meluah perasaan saya sebagai seorang Muslim yang cinta akan Yang maha Esa, sebagai seorang ummat yang kasih pada Rasulnya, sebagai seorang anak yang yang sayang ibu bapanya, keluarganya, prihatin pada masyarakatnya serta bercita-cita membangunkan negaranya mengikut acuan Rabbul Jalil.

Saya berdoa dengan semangat dan kudrat yang ada ini berbekalkan sedikit ilmu yang terlalu sedikit, sedikit pengalaman yang terlalu cetek untuk saya luahkan kekalutan-kekalutan yang terlalu menekah ummah ini. apa saja aspek. agama,budaya,pendidikan,ekonomi,politik. aqidah, syariah, akhlak. budaya warisan budaya bangsa, budaya negara. budaya baru. ekonomi dunia, ekonomi kampung. pendidikan tinggi pelajaran rendah. politik dunia, negara, negeri, kampus. apa saja asal berkait dengan ummat.

moga Allah merahmati dan meredhai saya..

aku bukan seperti yang engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
aku tidak pandai menyulam rahsia
aku tak pandai bermadah bicara

jika ada berkecil hati
khabarkanlah padaku
rela kuterima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga

kerana
tidak sanggup lagi
mempermainkan dustur Ilahi

Wallahu a'lam

0 comments: