WALIMATUL URUS

Akhawat tidak dibenar jakai jubah??

| Monday, September 8, 2008
Pagi tadi seusai bersahur dan beberapa minit sebelum azan subuh dilaungkan saya dikejutkan dengan satu panggilan yang mencemaskan seluruh jiwa dan raga saya.. daripada Ustaz Fauzi Abd Majid pensyarah yang menyelia praktikum saya.. Katanya dia akan menyelia saya pagi ini.. saya katakan bahawa saya tiada waktu pengajaran hari ni... dia membalas.. ambil saja waktu orang lain.. Saya terpaksa mengangguk..

Tanpa persedian yang sepatutnya saya melangkah masuk ke kelas dengan Rancangan Pengajaran Harian dan persembahan Power Point kepunyaan sahabat Syuhil.. tanpa pernah saya lihat dan tanpa kefahaman yang sebenar.. Saya menggoereng seenaknya.. Puas...

Dalam waktu saya melaksanakan pengajaran sambil di 'observe' oleh Us Fauzi saya menerima mesej yang betul2 meragut ketenangan dan dan kepuasan yang aru saya kecapi..

"salam kefahaman Islam yang semakin hilang.. hari ni hari yang paling kelakar. kami dikenakan tindakan atas kononnya 'kesalahan' memakai jubah kerana melanggar peraturan yang ada dalam buku peraturan maktab. tapi yang xpakai tudung labuh xpula diambil tindakan.. di mana izzah d izzahnya ketiggian Islam d bumi IP Islam"



Saya terus menelefon akhawat yang menghantar mesej.. dan beberapa akhawat yang lain.. dan tanpa berlengah saya terus membuat appoinment dengan pihak HEP yang terlibat dengan kes in.. saya maklumkan kepada Ketua Jabatan Bahasa Arab, Penasihat Umum JPP dan Ydp..
Hari ini pihak JPP akan bertemu pihak HEP yang tidak sedar di bumi mana mereka berpijak sekarang... Waalahu A'lam..

0 comments: