WALIMATUL URUS

Hari-hari yang sibuk dan menyibukkan

| Sunday, May 11, 2008
salam.. lama sudah saya tidak menyambung catatan dalam 'diari' ini.. hambatan masa yang amat memenatkan menyebabkan segalanya tertangguh... dari minggu ke minggu program maktan dan program peribadi bersambung-sambung.. begitulah kehidupan seorang guru pelatih..

selepas menamatkan PBS.. pada petangnya kami berangkat ke Batu Kurau, Taiping Perak untuk menyertai program anak angkat anjuran kami pelajar kuliah PISMK 5.01 dengan kerjasama dengan penduduk Kg. Repoh, Batu Kurau..

Program ini bukanlah program rasmi yang mendapat peruntukan maktab tetapi ianya satu program atas inisiatif kami untuk merapatkan ukhuwwah dengan ustaz Toreq dan orang kampung beliau.. disamping mengasuh sikap sosial dan muamalat yang baik khususnya kepada kami bakal guru yang bakal posting ini..


Selasa berikutnya kami dikejarkan ke Besut mengikuti perkhemahan unit uniform IPG semenanjung. kami dikerjakan seteruk-teruknya selama 4 hari bermula hari rabu dan akhirnya dibalasi dengan tauliah yang menjadi kenangan manis...

Aaaa.. ini minggu assignment kena kasi hantar.. Aaa xsipa lagi ni..

Jumaat berikutnya saya bersama rakan-rakan JPP dipaksakan pula ke El-Azzhar Camp untuk mengikuti kursus pengurusan organisasi.. nasib baik tidak terlalu menekan.. dapatlah kami berkursus sambil bercuti.. he he he..

Sesampai je maktab jam 4 ptg.. terus menidorkan diri sehingga dikejutkan pada jam 6 ptg.. arghh Asar dah lewat..

" woii.. bangun cepat.. ada ujian kecergasan.. da lewat ni.. datang gym cepat.." Aaaa.. mati la saya.. macamana nak buat ujian kecergasan dengan badan tengah tak cergas ni..

pagi esoknya kami berangkat ke Pangkor.. mengikuti BIG sehingga khamis.. aaaa xlarat..

Tapi fikir-fikir balik p program macam ni macam p honeymoon je.. he he he

Lusa exam... aaaaa xbaca buku lagi ni...

0 comments: