WALIMATUL URUS

Bingkisan Fikrah Untuk Pejuang

| Tuesday, June 30, 2009
Alhamdulillah selesai saya menghabiskan buku terbaru karya Ustaz Nasruddin Tantawi, Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat. Buku ini adalah kenangan muktamar PAS di Shah ALAM baru-baru ini.

Sesiapa yang merasakan dirinya pejuang atau ingin berjuang atau samar-samar dalam perjuangan.. InsyaALLAH buku kecil yang besar nilainya ini akan memberi pencerahan.

" Pemuda peringkat pertengahan kehidupan. Penuh cabaran, dugaan dan mehnah dalam perjuangan meneruskan kesinambungan kehidupan menuju matlamat yang telah ditentukan Ilahi. Namun kejernihan fikiran, kemurnian aqidah, kemantapan iman, keterusan amalan, dan keutuhan perjuangan, mesti dikongsi bersama insan hamba Tuhan.

Fikrah penentu masa depan, jernih atau keruh sesuatu fikrah menjadi bandingan. Satu perjuangan memerlukan kesatuan fikrah, kesatuan fikrah pula menghasilkan kesatuan amal. Pimpinan menetapkan suatu keputusan, ahli menerima penuh wala' dengan taklifan.

tamadun moden yang dinikmati banyak menjerumuskan masyarakat ke lembah kehinaan, justeru tamadun yang memberatkan materialyang lompang dari unsur spritual. pemuda perlu menggalas tugas mendepani tahaddiyat (tentangan) demi menuju ke satu matlamat yang diredhai ALLAH.

Kalaulah ada sepuluh pemuda seperti Salehuddin al-Ayubidan juga Sultan Muhammad Al-Fateh, nescaya mereka mampu menggoncang dunia, nescaya ALLAH pasti akan memberikan kemenangan."