WALIMATUL URUS

HIMPUNAN 100 RIBU BANTAH PPSMI

| Saturday, March 7, 2009
Pagi tadi sayabersama sahabt sekuliah bergerak ke rumah rakan sekuliah, A'sah yang baru melangsungkan perkahwinannya di Seremban. Pulang dari Seremban saya bersama beberapa sahabat yang lain menuju ke Kuala Lumpur menyertai Himpunan 100 ribu Mansuhkan PPSMI.

Dengan keadaan jalan yang jem sangat menyukarkan kami yang telah kelewatan sampai ke tempat himpunan diadakan..

Belum sempat turun dari motosikal kami telahpun diserang dengan gas pemedih mata yang dilancarkan oleh FRU.

Tanpa mempedulikan kesucian Masjid sebagai tempat ibadah, orang tua yang tidak berdaya, wanita yang lemah, kanak-kanak yang ketakutan semburan air gatal dari water canon dan tembakan gas pemedih mata terus dilancarkan hingga menyesakkan hidung dan memedihkan mata hamba-hamba Allah yang kasihkan pada bahasa ibunda mereka, yang menumpang berlindung di rumah Allah dari kezaliman sang penguasa.

Saya sendiri termuntah beberapa kali akibat gas pemedih mata yang menyesakkan hidung, memedihkan mata, memeritkan kerongkong itu.

Ini mungkin hanya secebis pedih yang dirasa oleh pejuang terdahulu, yang dirasa oleh pejuang dan mujahid di Palestin. Semoga ALLAH merahmati kesabaran mereka dengan ganjaran istimewa di akhirat kelak.

Dalam keadaan berlarian dengan penuh keperitan yang seterusnya mengundang azam dan membangkit semangat, peristiwa hari ini menemukan saya dengan figur-figur yang dikagumi dan disanjungi dan mememukan kasih sahabat-sahabat yang hilang semenjak sekian lama.

Himpunan hari ini menyatupadukan kita.. himpunan hari ini menyatukan kasih kita.. himpunan hari ini membuktikan kerajaan hari ini adalah ZALIM... KERAJAAN YANG TIDAK TUNDUK PADA RAKYAT YANG MEMILIHNYA DAN KERAJAAN YANG TIDAK TAKUT PADA SIKSAAN ALLAH..

1 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

Suara rakyat... Suara keramat..












+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Azam Baru – Semangat Baru UMNO
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++